Otázky a odpovede

Otázky a odpovede

Môžem si kúpiť letenky priamo na letisku?

Áno, letenky niektorých leteckých spoločností (Ryanair, Pobeda, Wizz Air, Cyprus Airways) možno kúpiť osobne a priamo na letisku na pulte Registration «Airport Tickets & Fees Center», ktorú nájdete v odletovej hale letiska Bratislavy. Nákup je otvorený 2 hodiny pred každým odletom. 

Čo je online registrácia? Ako realizovať registráciu na internete?

Online registrácia — je proces, pri ktorom sa cestujúci sám zaregistruje prostredníctvom webovej stránky leteckých spoločností alebo mobilnej aplikácie leteckých spoločností na odlet príslušnou leteckou spoločnosťou. Budete musieť vyplniť osobné údaje a údaje z letenky. Po registrácii dostanete nástupný príkaz, uložíte ho na telefón, tablet, alebo si ho vytlačíte. 

Mám prejsť online registráciou?

Niektoré letecké spoločnosti (Ryanair, Wizz Air, Pobeda) požadujú, aby ste sa zaregistrovali na odlet vopred, t. j. vykonali online registráciu. Ak tak neurobíte, registrácia na letisku pre odlety spoločnosťou Ryanair, Pobeda и Wizzair, bude spoplatnená v súlade s cenníkom leteckých spoločností. Ak cestujete len s príručnou batožinou a nemusíte odovzdať batožinu na prepravu, môžete prejsť rovno do 2. poschodia na účely bezpečnostnej a pasovej kontroly. 

Ako sa najlepšie dostať na letisko?

Dostanete sa tam s pomocou služby transfer na letisko od TransferBooking, autobusom, alebo taxíkom. Podrobný návod nájdete na stránke ako sa tam dostať

Koľko hodín pred odletom mám byť na letisku? 

Obvykle musíte byť na letisku 2 hodiny pred plánovaným časom odletu. Niektoré letecké linky (Flydubai, Pobeda) otvárajú registráciu už 3 hodiny pred plánovaným časom odletu. Registrácia sa zvyčajne končí 40 minút pred plánovaným časom odletu (niektoré letecké spoločnosti zatvárajú 1 hodinu pred odletom — flydubai).

Akú batožinu si môžem vziať na let?

Hmotnosť, množstvo a veľkosť príručnej a registrovanej batožiny sa líšia v závislosti od prepravných podmienok leteckých spoločností. Musíte si ich prečítať na stránke leteckej spoločnosti, ktorou letíte, zvyčajne v sekcii «Dohovor a ustanovenia». 

Čo môžem prevážať v príručnej batožine?

Vo vašej príručnej batožine nesmú byť ostré predmety, strelné zbrane a obaly s tekutinou objemu viac ako 100 ml. Podrobné pravidlá si môžete prečítať na stránke Pravidla prepravy batožiny.

Môžem si so sebou vziať jedlo v príručnej batožine?

V príručnej batoižine sa môžu prevážať potraviny (sendvič, chlieb, sušienky, zemiačky, sáčkové polievky a pod.) a tekutiny v množstve do 100 ml. Súčet všetkých tekutín nesmie presiahnuť 1 liter. Tekutiny by sa mali umiestniť do plastového zatváracieho vrecka. 

Môžem si so sebou vziať do príručnej batožiny bryndzu, kečup, tresku, horčicu, čokoládovú pastu, syr, tvaroh, paštétu? 

Toto jedlo môžete nosiť len v objeme 100 gramov alebo 100 ml. Potravina by sa mala umiestniť do plastového zatváracieho vrecka (takzvané vrecko na zips) spolu s inými látkami tekutého charakteru. Súčet všetkých tekutín nesmie presiahnuť 1 l.

Dajú sa kúpiť balíčky na kvapaliny na letisku?

Áno, tašky sa dajú kúpiť na letisku pred vykonaním bezpečnostnej kontroly za 1 €.

Môžem cestovať so zvieratami?

Prepravu zvierat vykonávajú letecké spoločnosti «Pobeda» a Smartwings. Podrobné informácie nájdete na stránke Prevoz zvierat. Výnimku tvoria vodiace psy, ktoré bezplatne berú na palubu lietadla. 

Je na letisku úschovňa batožiny?

Na letisku nieje úschovňa batožiny.

 

Čo mám robiť, ak som po operácii / je pre mňa ťažké pohybovať sa / potrebujem pomoc na letisku?

Cestujúci so zníženou pohyblivosťou majú nárok na bezplatné poskytovanie asistenčných služieb pri prechode cez letisko.

Všeobecné pravidlá o využívaní asistenčných služieb:

  • Cestujúci si musí vyžiadať asistenčnú službu najmenej 48 hodín pred plánovaným letom v leteckej spoločnosti, s ktorou cestuje, alebo v cestovnej kancelárii / cestovnej agentúre, u ktorej si kúpil letenku;
  • Zavolať do centra podpory alebo informovať prostredníctvom tlačidla výzvy (väčšinou sa nachádza pri termináli pri vstupe) o svojom príchode na letisko;
  • Zamestnanec centra privíta cestujúceho a pomôže mu vybaviť všetky potrebné formality: Od registrácie na let po nástup do lietadla.

Otázky a odpovede

Komentár